Öğrencilerin okul başarısını etkileyen okul içi ve okul dışı birçok etkenden söz etmek mümkündür. Okul dışı etkenler söz konusu olduğunda aile, öğrencinin okul başarısında en önemli belirleyici unsurdur. Aileler çok yönlü olarak çocuklarının başarı durumları üzerinde etki edebilir. Hem çocuklarıyla kuracakları iletişiminin niteliğiyle hem de okul ile gerçekleştirecekleri işbirliği ile aileler, çocuklarının akademik başarısına önemli katkı sağlar.
Öğretmen ise toplumun manevi mimarıdır. Öğretmenin yüreğindeki saf ve katışıksız sevgi tükenmek bilmeyen bir kaynak gibidir. Bu kaynaktan fışkıran tertemiz duygular onu yüceltmektedir. O, sevgisiz hiçbir yere varılamayacağına her işin başında ve sonunda bir sevgi olduğuna inanır. Yani öğrencilerine hayatı sevmeyi, mutlu olmayı kısaca en güzel duyguyu; sevgiyi öğretir. İnsanlığın ufkunda parlayan güneş gibidir. O sıcaklığı ile toplumu ısıtır, ışığı ile toplumu aydınlatır. Öğretmen sevginin, hoşgörünün, şefkatin sembolü olmuştur. O bir bahçıvan gibidir. Öğrencilerin kalbi de ekilmemiş tarla gibi. Öğretmen bu tarlaya tohum ekerse iyi verim alır. Ekmezse verim alamaz. Ulu önderimiz Atatürk’ün dediği gibi:
"En mühim ve feyizli vazifelerimiz, eğitim ve öğretim işleridir. Eğitim ve öğretim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin hakiki kurtuluşu ancak bu surede olur’’. (ATATÜRK)
Çocuklarımızı hayata en iyi şekilde hazırlamak adına bu vazifeyi üstlenen herkesin gereğini en iyi şekilde yerine getirmesini ümit ediyorum.